Наукові підходи до визначення маркетингового менеджменту

Автор(и)

  • Iryna Kovshova Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119797

Ключові слова:

маркетинговий менеджмент, маркетинг, менеджмент, атрибути, конституційні атрибути, підприємство

Анотація

У статті систематизовано основні концептуальні підходи до визначення суті маркетингового менеджменту та тенденції їхнього розвитку. Встановлено, що маркетингове управління є інноваційним підходом до управління підприємством у мінливому середовищі для досягнення певних цілей згідно зі стратегічною метою, яка відповідає етичним нормам, прийнятим у суспільстві, і дає змогу отримати максимальний економічний ефект. На основі проведеного дослідження висунуто та доведено гіпотезу, що застосування на практиці різних підходів до суті маркетингового менеджменту залежить від набору атрибутів чи властивостей, притаманних конкретним організаціям у той чи інший період часу. Сформовано набір із 38 основних ознак маркетингового менеджменту.
Запропоновано систему класифікації атрибутів маркетингового менеджменту за трьома блоками залежно від їхнього загального спрямування чи конкретних критеріїв. До першого, економічного, блоку віднесено атрибути, що визначають економічну та, зокрема, фінансову ефективність підприємства. До другого, менеджерського, блоку атрибутів віднесено організацію, управління, швидкість ухвалення рішень, контроль, керованість, консерватизм, мотивацію, структурованість, стійкість, планування, координацію, ієрархію, організаційну ефективність. Третя, маркетингова, група атрибутів включає цілеспрямованість, імідж, відкритість, конкурентоспроможність, адаптацію, лояльність, інноваційність, взаємодію, комунікацію, позиціонування, етичність, активність, гнучкість, престиж, комерційну результативність.

Матеріал надійшов 16.03.2017

Біографія автора

Iryna Kovshova, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Candidate of Economics, Associate Professor of the Marketing and Business Management Department

Посилання

  1. Zagnytko, A., & Danyliuk, Y. (2012). Velykyi suchasnyi anhlo-ukrainskyi, ukrainsko-anhliiskyi slovnyk [Large modern English-Ukrainian, Ukraine-English Dictionary]. Donetsk: BAO.
  2. Oxford English Dictionary. Retrieved from http://fantom2.org.ua/news/oksfordskij_slovnik_skachat_oksfordskij_slovar_concise_oxford_english_dictionary_eleventh_edition/2010-02-21-5445
  3. Kotler, P. (1996). Osnovy marketinga [Principles of Marketing], transl. by V. Bobrov. Moscow: Rostynter.
  4. Uchenova, V. V., & Starych, N. V. (1994). Istoriya reklamy: detstvo i otrochestvo [The history of advertising: Childhood and growing]. Moscow: Smysl.
  5. Uchenova, V. V., & Starych, N. V. (2003). Istoriya reklamy [The history of advertising]. St. Petersburg: Piter.
  6. Drucker, P. (2015). Klassicheskie raboty po menedzhmentu [Classic Management works by P. Drucker], transl. by I. Grigorian, O. Medved and S. Pisareva. Moskow: Alpina Business Books.
  7. Belovodska, O. A. (2008). Marketyngovyi menedzhment [Marketing Management]. Retrieved from http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnya-marketingovogo-
  8. menedjmentu.html
  9. Kutsenko, V. M. (2003). Marketingovyy menedzhment [Marketing Management]. Kyiv: MAUP.
  10. Kotler, P. T., Keller, E. L., & Pavlenko, A. F. (2008). Marketyngovyi menedzhment [Marketing Management]. Kyiv: Himdzhest.
  11. Lambin, J.-J. (2007). Menedzhment, oriyentirovannyy na rynok [Market-Driven Management: Strategic & Operational Marketing], transl. from English V. B. Kolchanov. St. Petersburg: Classics MBA.
  12. Kushnir, I. H. (2007). Formuvannia organizatsiinyh system marketyngovogo menedzhmentu v ptahivnychomu pidkompleksi APK [Formation of organizational marketing management in agribusiness sector]. Extended abstract of candidate’s thesis
  13. (Econ.), 16. Kyiv: KNEU.
  14. Voichak, A. V. (2000). Marketyngovyi menedzhment [Marketing Management]. Kyiv: KNEU.
  15. Komarnicki, I. M. (2007). Marketyngovyi menedzhment [Marketing Management]. Lviv: Apriori.
  16. Rossokha, V. V., Humenna, A. V., Pichyk, K. V., Roman­chenko, N. V. (2014). Marketyngovyi menedzhment [Mar­keting Management]. Kyiv: National Science Centre “Institute of Agricultural Economics”.
  17. Beliavtsev, M. I., & Vorobiova, V. N. (2006). Marketyngovyi menedzhment [Marketing Management]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury.
  18. Sydoruk, U. A. (2013). The marketing management in the enterprise: the theoretical foundations. Efektyvna ekonomika, 11, 45-50.
  19. Nechvolod, L. (2008). Suchasnyi slovnyk inshomovnykh sliv [Modern dictionary of foreign words]. Kyiv: Torsinh plus.

##submission.downloads##

Як цитувати

Kovshova, I. (2017). Наукові підходи до визначення маркетингового менеджменту. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 2(1), 69–74. https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119797