Досвід ЄС щодо вдосконалення механізмів державного регулювання в авіаційній галузі

Автор(и)

  • L’ubov Kuzmenko Національний університет «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119808

Ключові слова:

економічне регулювання, природні монополії, неврегульовані питання, тарифи, обмеження

Анотація

У статті розглянуто проблемні питання і принципи державного регулювання в авіаційній галузі. Доведено необхідність удосконалення системи регулювання діяльності суб’єктів природних монополій в аеропортах. Зроблено висновок, що світова практика свідчить про те, що в різних країнах проблема регулювання та управління аеропортами вирішується по-різному і в будь-якої економічно розвиненої держави є своя стратегія щодо розвитку ринку наземного обслуговування, яка відбивається в законодавчому і нормативно-правовому регулюванні, але є і деякі загальні тенденції.
Наголошено, що в деяких країнах у частині наземного обслуговування в аеропортах нормативно-правове регулювання припускає надання недискримінаційного доступу до послуг паливно-заправного комплексу аеропортів. У частині інших видів наземного обслуговування обмеження доступу не регулюється, розвиток конкуренції нормативно не стимулюється; відбувається тільки вирішення питань конкуренції за фактом порушення антимонопольного законодавства.

Матеріал надійшов 12.04.2017

Біографія автора

L’ubov Kuzmenko, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Candidate of Economics, Associate Professor, the Meritorious Economist of Ukraine, Associate Professor of the Economics Department, the National University of “Kyiv-Mohyla Academy”, leading researcher of Multicenter Study of Antimonopoly Policy, the Antimonopoly Committee of Ukraine

Посилання

  1. Fomina, I. A. Kontseptsiia raspredeleniia kommercheskoi infrastruktury v aeroportakh mira [Commercial infrastructure distribution of the world airports]. Retrieved from http://www.konspekt.biz/index.php?text=3973.
  2. Karelina, M. S. (1997). Organizatsionno-ekonomicheskie mekhanizmy gosudarstvennogo regulirovaniia aeroportovoi deiatelnosti v Rossiiskoi Federatsii [Organizational and economic mechanism of the airports state regulation in Russian Federation]. (Candidate dissertation). Retrieved from http://www.dissercat.com/content/organizatsionno-ekonomicheskie-mekhanizmy-gosudarstvennogo-regulirovaniya-aeroportovoi.
  3. Generirovanie neaviatsionnykh dokhodov aeroportov – v programme konferentsii “Infrastruktura vozdushnogo transporta” [Generation of non-aviation airports incomes – program of the conference “Aircraft transport infrastructure”]. Retrieved from https://www.aviaport.ru/digest/2013/10/14/265649.html.
  4. Mirovoi rynok: demonopolizatsiia rynka nazemnogo obsluzhivaniia – ochevidnaia vygoda dlia aeroportov i aviakompanii [World market: demonopolization of the ground handling market is evident benefit for the airports and airlines]. (2013). Retrieved from http://transukr.dp.ua/2013/12/30/mirovoj-rynok-demonopolizaciya-rynka-nazemnogo-obsluzhivaniya-ochevidnaya-vygoda-dlya-aeroportov-i-aviakompanij.html.
  5. Goidenko, A. S. (2004). Sovershenstvovanie sistemy upravleniia nazemnym obsluzhivaniem vozdushnykh sudov v aeroportu [Improvement of the aircrafts management system ground handling at the airports]. Extended abstract of candidate’s thesis by specialty: 08.00.05 “Economics and management of national economy (transport)”. Retrieved from http://economy-lib.com/sovershenstvovanie-sistemy-upravleniya-nazemnym-obsluzhivaniem-vozdushnyh-sudov-v-aeroportu.

##submission.downloads##

Як цитувати

Kuzmenko, L. (2017). Досвід ЄС щодо вдосконалення механізмів державного регулювання в авіаційній галузі. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 2(1), 81–86. https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119808