DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739312018149800

Основні положення соціально-економічного підходу до управління підприємствами

Sergiy Ivakhnenkov, Alla Heorhiadi

Анотація


Метою статті є висвітлення сучасних концептуальних проблем здійснення управління на рівні окремих економічних суб’єктів (підприємств) в Україні та розробка плану вивчення світового досвіду здійснення консалтингу в галузі управління підприємствами із застосуванням соціальноекономічного підходу до управління.

Традиційні методи управління підприємствами (менеджменту), їх фінансами, які були розроблені світовою наукою та практикою для бізнесу, дуже часто виявляються непридатними, а наявна на підприємствах система обліку і контролю не дає змоги повною мірою усунути спротив персоналу щодо будь-яких організаційних змін. Традиційні підходи до менеджменту підприємств також є здебільшого фрагментарними і базуються на фінансових даних без достатньої уваги до залучених осіб. При цьому звичні фінансові показники, які застосовують у бізнесі (наприклад рентабельність, ліквідність, фінансова стійкість), мають лише обмежене практичне застосування.

У статті розглянуто поняття прихованих витрат і їхні види і категорії, а також поняття організаційних дисфункцій. Показано, що найефективнішим способом змінити підприємство є вивчення минулих подій із метою виявлення дисфункцій і розрахунку прихованих витрат, що допомагає керівникам з’ясувати основні причини дисфункцій. Зниження прихованих витрат дає змогу підприємством вивільняти ресурси, які можуть бути інвестовані в розвиток людського потенціалу та організаційної ефективності. Розвиток людського потенціалу є не лише етичним і корисним для працівників, а і єдиним економічно вигідним способом підтримувати організаційний розвиток і добробут.


Ключові слова


соціально-економічний підхід до управління; філософія та методологія покращення бізнесу; приховані втрати; організаційні дисфункції

Повний текст:

PDF

Посилання


Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2018). Socio-Economic Approachto Management: Steering organizations into the future. World Scientific.

Fayol, H. (1949). General and Industrial Management. London: Pitman.

Ivakhnenkov, S., Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2016). Can SEAM WorkinUkraine? Decoding the Socio-Economic Approach to Management. Results of the Second SEAM Conference in the United States. Information Age Publishing. Charlotte, NC, 65-75.

Liker, Jeffrey K. (2004). The Toyota Way: 14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer. New York: McGraw-Hill.

Savall, H., & Zardet, V. (2008). Mastering hidden costs and socio-economic performance. Charlotte, NC: Information Age Publishing.

Taylor, F. W. (1911). The Principles of Scientific Management. New York: Dover Publications.






Copyright (c) 2019 Sergiy Ivakhnenkov, Alla Heorhiadi

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.


P-ISSN: 2519-4739 | E-ISSN: 2519-4747


2018-2019, National University of Kyiv-Mohyla Academy
2 Skovorody Str., Kyiv 04070, Ukraine