Основні положення соціально-економічного підходу до управління підприємствами
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739312018149800Ключові слова:
соціально-економічний підхід до управління, філософія та методологія покращення бізнесу, приховані втрати, організаційні дисфункціїАнотація
Метою статті є висвітлення сучасних концептуальних проблем здійснення управління на рівні окремих економічних суб’єктів (підприємств) в Україні та розробка плану вивчення світового досвіду здійснення консалтингу в галузі управління підприємствами із застосуванням соціальноекономічного підходу до управління.
Традиційні методи управління підприємствами (менеджменту), їх фінансами, які були розроблені світовою наукою та практикою для бізнесу, дуже часто виявляються непридатними, а наявна на підприємствах система обліку і контролю не дає змоги повною мірою усунути спротив персоналу щодо будь-яких організаційних змін. Традиційні підходи до менеджменту підприємств також є здебільшого фрагментарними і базуються на фінансових даних без достатньої уваги до залучених осіб. При цьому звичні фінансові показники, які застосовують у бізнесі (наприклад рентабельність, ліквідність, фінансова стійкість), мають лише обмежене практичне застосування.
У статті розглянуто поняття прихованих витрат і їхні види і категорії, а також поняття організаційних дисфункцій. Показано, що найефективнішим способом змінити підприємство є вивчення минулих подій із метою виявлення дисфункцій і розрахунку прихованих витрат, що допомагає керівникам з’ясувати основні причини дисфункцій. Зниження прихованих витрат дає змогу підприємством вивільняти ресурси, які можуть бути інвестовані в розвиток людського потенціалу та організаційної ефективності. Розвиток людського потенціалу є не лише етичним і корисним для працівників, а і єдиним економічно вигідним способом підтримувати організаційний розвиток і добробут.
Матеріал надійшов 03.05.2018
Посилання
- Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2018). Socio-Economic Approachto Management: Steering organizations into the future. World Scientific. https://doi.org/10.1142/10788
- Fayol, H. (1949). General and Industrial Management. London: Pitman.
- Ivakhnenkov, S., Conbere, J. P., & Heorhiadi, A. (2016). Can SEAM WorkinUkraine? Decoding the Socio-Economic Approach to Management. Results of the Second SEAM Conference in the United States. Information Age Publishing. Charlotte, NC, 65-75.
- Liker, Jeffrey K. (2004). The Toyota Way: 14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer. New York: McGraw-Hill.
- Savall, H., & Zardet, V. (2008). Mastering hidden costs and socio-economic performance. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Taylor, F. W. (1911). The Principles of Scientific Management. New York: Dover Publications.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Sergiy Ivakhnenkov, Alla Heorhiadi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).