Конкурентне позиціонування компанії: суперечності сутності та нові підходи
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.113-117Ключові слова:
маркетинг, конкурентне позиціонування, стратегія, конкурентоспроможність, бренд, поведінкові аспектиАнотація
У статті проаналізовано деякі ключові визначення та концепції позиціонування бренда за останні 40 років. Наявність багатьох суперечностей ускладнює розроблення повноцінної стратегії фірми і створює плутанину в наукових дослідженнях. Метою статті є систематизація основних підходів до розуміння категорії «позиціонування» та оновлення стратегії позиціонування бренда і підприємства. Автор обґрунтував важливість комплексного підходу до конкурентного позиціонування підприємства, який спирається не тільки на маркетингове позиціонування його продукції чи самого себе, але й на позиціонування щодо конкурентів та нинішніх (або можливих) працівників. Показано також, що поведінкові фактори (включно з культурними відмінностями) слід враховувати у стратегії позиціонування. Методами дослідження є описовий, аналітичний, методи синтезу та порівняння. У результаті проведеного аналізу запропоновано комплексний підхід до класифікації стратегій позиціонування на основі систематизації критеріїв створення характеристик товару, марки, підприємства, які відрізнятимуть їх від конкурентів. Надано кілька пропозицій щодо сучасного погляду на концепцію конкурентного позиціонування, де предметом конкурентного позиціонування є не лише товар, а й підприємство, яке його виробляє. Цю статтю доцільно використовувати для подальшого та глибшого практичного дослідження визначених аспектів конкурентного позиціонування фірми. У результаті проведеного дослідження запропоновано додати конкурентів та працівників компанії до об’єктів конкурентного позиціонування, що зумовлює появу концепції поведінкового конкурентного позиціонування.
JEL classіfіcatіon: D03, D21, M31, M37
Матеріал надійшов 02.05.2020
Посилання
- Aaker, D. A. & McLoughlin, D. (2010). Strategic Market Management: Global Perspectives. New York: John Wiley and Sons, Ltd.
- Azoev, G. L., & Chelenkov, P. (2006). Competitive advantages of a company. Moscow: Typography News.
- Doyle, P. (2006). Marketing Management and Strategy (4 ed.). Prentice Hall.
- Hooley, G., & Piercy, N. (2011). Marketing Strategy and Competitive Positioning (5 ed.). Financial Times/ Prentice Hall.
- Kotler, P. (2011). Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
- Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press.
- Prymak, T. (2012). Strategies of positioning in marketing theory. Marketing and Management of Innovations, 1, 13–20. https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/ [in Ukr.].
- PwC Consulting Source. (2008). The 12 Elements of Delivery Excellence. pwc.com. https://www.pwc.com/gx/en/services/advisory/consulting.html
- Ries, Al, & Trout, J. (2001). Positioning: The Battle for Your Mind. McGraw-Hill Education.
- Smolin, I. (2018). Competitive position of the enterprise: contradiction of content, types and destinations. Bulletin of the KNEU. Series Economics, 20(6), 1–10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Maksym Synytsya
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).