Конкурентне позиціонування компанії: суперечності сутності та нові підходи

Автор(и)

  • Maksym Synytsya Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.113-117

Ключові слова:

маркетинг, конкурентне позиціонування, стратегія, конкурентоспроможність, бренд, поведінкові аспекти

Анотація

У статті проаналізовано деякі ключові визначення та концепції позиціонування бренда за останні 40 років. Наявність багатьох суперечностей ускладнює розроблення повноцінної стратегії фірми і створює плутанину в наукових дослідженнях. Метою статті є систематизація основних підходів до розуміння категорії «позиціонування» та оновлення стратегії позиціонування бренда і підприємства. Автор обґрунтував важливість комплексного підходу до конкурентного позиціонування підприємства, який спирається не тільки на маркетингове позиціонування його продукції чи самого себе, але й на позиціонування щодо конкурентів та нинішніх (або можливих) працівників. Показано також, що поведінкові фактори (включно з культурними відмінностями) слід враховувати у стратегії позиціонування. Методами дослідження є описовий, аналітичний, методи синтезу та порівняння. У результаті проведеного аналізу запропоновано комплексний підхід до класифікації стратегій позиціонування на основі систематизації критеріїв створення характеристик товару, марки, підприємства, які відрізнятимуть їх від конкурентів. Надано кілька пропозицій щодо сучасного погляду на концепцію конкурентного позиціонування, де предметом конкурентного позиціонування є не лише товар, а й підприємство, яке його виробляє. Цю статтю доцільно використовувати для подальшого та глибшого практичного дослідження визначених аспектів конкурентного позиціонування фірми. У результаті проведеного дослідження запропоновано додати конкурентів та працівників компанії до об’єктів конкурентного позиціонування, що зумовлює появу концепції поведінкового конкурентного позиціонування.

 

JEL classіfіcatіon: D03, D21, M31, M37

 

Матеріал надійшов 02.05.2020

Біографія автора

Maksym Synytsya, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

аспірант кафедри маркетингу та управління бізнесом

maksym.synytsia@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Aaker, D. A. & McLoughlin, D. (2010). Strategic Market Management: Global Perspectives. New York: John Wiley and Sons, Ltd.
  2. Azoev, G. L., & Chelenkov, P. (2006). Competitive advantages of a company. Moscow: Typography News.
  3. Doyle, P. (2006). Marketing Management and Strategy (4 ed.). Prentice Hall.
  4. Hooley, G., & Piercy, N. (2011). Marketing Strategy and Competitive Positioning (5 ed.). Financial Times/ Prentice Hall.
  5. Kotler, P. (2011). Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
  6. Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press.
  7. Prymak, T. (2012). Strategies of positioning in marketing theory. Marketing and Management of Innovations, 1, 13–20. https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/ [in Ukr.].
  8. PwC Consulting Source. (2008). The 12 Elements of Delivery Excellence. pwc.com. https://www.pwc.com/gx/en/services/advisory/consulting.html
  9. Ries, Al, & Trout, J. (2001). Positioning: The Battle for Your Mind. McGraw-Hill Education.
  10. Smolin, I. (2018). Competitive position of the enterprise: contradiction of content, types and destinations. Bulletin of the KNEU. Series Economics, 20(6), 1–10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Synytsya, M. (2020). Конкурентне позиціонування компанії: суперечності сутності та нові підходи. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 5(1), 113–117. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.113-117