Ситуаційний аналіз у бенчмаркінговому дослідженні розвитку регіонів

Автор(и)

  • Iryna Ignatieva Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна
  • Tetiana Havrylenko Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна
  • Alina Serbenivska Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739.2021.6.1.66-72

Ключові слова:

бенчмаркінг, методичний інструментарій бенчмаркінгу, ситуаційний підхід, конкурентний аналіз регіонів

Анотація

Метою статті є розкриття напрямів формування методичних засад стратегічного розвитку регіонів на основі бенчмаркінгу.
У статті розкрито особливості застосування методології бенчмаркінгу в сучасному стратегуванні регіонів. Сьогодні формування стратегії суб’єкта господарювання базується переважно на системному підході. Проведені дослідження стратегій різних регіонів України дали змогу виявити необхідність і вагомість застосування ситуаційного підходу в управлінні. Це дало можливість сформулювати критерії вибору еталона-території та визначити три групи показників дослідження конкретних регіонів.
У результаті досліджень проведено розрахунки конкурентного аналізу регіонів України та виявлено стратегічні перспективи розвитку певних регіонів.
Зроблено висновок, що формування стратегії розвитку регіонів потребує детальних досліджень, які методологічно базуються на принципах бенчмаркінгового аналізу, наявні можливості варіювати переліком показників та критерії, що визначають регіон-еталон. Застосування бенчмаркінгу в системі управління дає змогу систематично знаходити та оцінювати всі переваги найкращого досвіду еталона-території і створювати можливості для їх використання у власному регіоні.

JEL classіfіcatіon: O12, R11, R12, R19

Біографії авторів

Iryna Ignatieva, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Ігнатьєва Ірина Анатоліївна – Доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

i.ignatyva@ukma.edu.ua

Tetiana Havrylenko, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Гавриленко Тетяна Володимирівна – Кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

t.havrylenko@ukma.edu.ua

Alina Serbenivska, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Сербенівська Аліна Юріївна – Кандидат економічних наук, старший викладач кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

a.serbenivska@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Berde, A., & Nadaban, M. (2008). Regional benchmarking process in cognac project (Coordination of RDI policies and their coherence with other policies in the Newly Acceded Countries). Agroinform Publishing House.
  2. Koellreuter, С. (2002). Regional Benchmarking as a tool to improve regional foresight. European Commission. Research DGDirectorate K.
  3. Kurchaev, Sh. V. (2010). Conceptual basis for the social-economic development strategy of the region. Science Journal of Volgograd State University. Economics. Ecology, 2(17), 21–27. https://ges.jvolsu.com/index.php/ru/component/attachments/download/223 [in Russian].
  4. State Statistics Service of Ukraine: Official site. (2021). http://www.ukrstat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-30

Як цитувати

Ignatieva, I., Havrylenko, T., & Serbenivska, A. (2021). Ситуаційний аналіз у бенчмаркінговому дослідженні розвитку регіонів. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 6(1), 66–72. https://doi.org/10.18523/2519-4739.2021.6.1.66-72