Корпоративна культурна відповідальність як складова брендингу компанії в Україні

Автор(и)

  • Oleksandra Humenna Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна
  • Nazar Bedii Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна https://orcid.org/0000-0001-9063-3909

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739.2022.7.1.41-47

Ключові слова:

корпоративна культурна відповідальність, корпоративна соціальна відповідальність, брендинг, лояльність до бренда, репутаційні ризики, інфлюенсери

Анотація

Метою дослідження є розкриття сутності й особливостей корпоративної культурної відповідальності (ККВ) та її ролі в управлінні брендом компанії.
У статті розкрито необхідність введення та використання ККВ як напряму корпоративної соціальної відповідальності. Актуальність дослідження зумовлена важливістю використання ККВ у формуванні бізнес- і маркетинг-стратегій компаній та брендів, що може давати економічні зиски та впливати навіть на рівень національної безпеки.
У дослідженні наголошено, що в сьогоденні під час повномасштабної російської війни проти України та геноциду українців з боку РФ питання охорони, збереження, популяризації та розвитку української культури бізнесом, що оперує в Україні, є актуальним, ніж будь-коли раніше. Тому в статті обґрунтовується роль ККВ в Україні як явища, що спонукатиме бізнес відповідально ставитися до вибору інфлюенсерів, із якими бізнес співпрацює з рекламною метою; зображення елементів української культури у своїх продуктах, послугах та/або комунікаціях; пріоритетного надання спонсорської (фінансової або медійної) підтримки з рекламною метою саме українським культурним діячам та/або проєктам; перевірки інформації щодо культури та історії України за умови використання їх у продуктах, послугах і комунікаціях.
За результатами дослідження як рекомендації запропоновано послідовність кроків імплементації ККВ в українському бізнесі для успішного брендингу, а саме впровадження ККВ на рівні стратегії компанії; корпоративної культури компанії; продукту/послуги; у зовнішніх комунікаціях компанії. Запропоновані рекомендації мають вирішити такі завдання: культурне та соціальне (розвиток і популяризація української культури в Україні та світі); бізнесове та комунікаційне (зменшення репутаційних ризиків бізнесу та посилення репутації компанії або її бренда серед українських споживачів, що за інших обставин матиме довгостроковий позитивний економічний ефект на бізнес).

JEL classіfіcatіon: М14, L21

Біографії авторів

Oleksandra Humenna, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Гуменна Олександра Віталіївна – кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

gumenna@ukma.edu.ua

Nazar Bedii, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Бедій Назар Ігорович – випускник магістерської програми спеціальності «Маркетинг» Національного університету «Києво-Могилянська академія», координатор внутрішніх комунікацій ПІІ «Макдональдз Юкрейн ЛТД»

n.bediy@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Altman, D. (2021). Brand and branding: what it is and what it consists of. Conversation with Mykhailo Shishkin. Bazilik Media. https://bazilik.media/brend-i-brendynh-shcho-tse-ta-izchoho-skladaietsia/ [in Ukrainian].
  2. Bzdak, M. (2022). Corporate cultural responsibility: how business can support art, design, and culture. London: Taylor & Francis.
  3. CSR Ukraine. (2022). https://csr-ukraine.org/#philosoph
  4. Czyżewska, C. (2018). Should corporate cultural responsibility replace cultural sponsorship? https://www.linkedin.com/pulse/should-corporate-cultural-responsibility-replace-cyrielle-czy%C5%BCewska/
  5. Law of Ukraine On Advertising no. 270/96-ВР (1996, July 3), current edition dated 05.27.2022. zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text[in Ukrainian].
  6. LitAkcent. (2020, May 27). Our format 3.0 is a scandal with the dismissal of top managers. http://litakcent.com/2020/05/27/nash-format-3-0-skandal-zi-zvilnennyam-top-menedzheriv/[in Ukrainian].
  7. Marusyk, T. (2012). The language of outdoor advertising. Radio Svoboda. https://www.radiosvoboda.org/a/24562826.html [in Ukrainian].
  8. Polishchuk, M. (2021, July 4). A shop of a well-known brand was vandalized due to cooperation with Dorn. Glavcom. https://glavcom.ua/news/magazin-vidomogo-brendu-vandalizuvalicherez-spivpracyu-z-dornom-766817.html [in Ukrainian].
  9. Severina, L. (2020). Corporate social responsibility: to both people and business. rau.ua. https://rau.ua/novyni/korporatyvnasotsialna-vidpovidalnist-i-lyudyam-i-biznesu/ [in Ukrainian].
  10. Sosnovska, Y. (2018). “Vsi.Svoi”: How to create the largest marketplace of Ukrainian brands. DTF Magazine. https://donttakefake.com/vsi-svoi-yak-stvoriti-najbilshij-marketplejsukrayin-skih-brendiv/ [in Ukrainian].
  11. Vynnytskyi, M. (2021). Ukrainian Maidan, Russian war. Chronicle and analysis of the Revolution of Dignity. Translation from English by Roman Klochko. Lviv: Old Lion Publishing House [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-05

Як цитувати

Humenna, O., & Bedii, N. (2022). Корпоративна культурна відповідальність як складова брендингу компанії в Україні. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 7(1), 41–47. https://doi.org/10.18523/2519-4739.2022.7.1.41-47