Корпоративна культурна відповідальність як складова брендингу компанії в Україні
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.2022.7.1.41-47Ключові слова:
корпоративна культурна відповідальність, корпоративна соціальна відповідальність, брендинг, лояльність до бренда, репутаційні ризики, інфлюенсериАнотація
Метою дослідження є розкриття сутності й особливостей корпоративної культурної відповідальності (ККВ) та її ролі в управлінні брендом компанії.
У статті розкрито необхідність введення та використання ККВ як напряму корпоративної соціальної відповідальності. Актуальність дослідження зумовлена важливістю використання ККВ у формуванні бізнес- і маркетинг-стратегій компаній та брендів, що може давати економічні зиски та впливати навіть на рівень національної безпеки.
У дослідженні наголошено, що в сьогоденні під час повномасштабної російської війни проти України та геноциду українців з боку РФ питання охорони, збереження, популяризації та розвитку української культури бізнесом, що оперує в Україні, є актуальним, ніж будь-коли раніше. Тому в статті обґрунтовується роль ККВ в Україні як явища, що спонукатиме бізнес відповідально ставитися до вибору інфлюенсерів, із якими бізнес співпрацює з рекламною метою; зображення елементів української культури у своїх продуктах, послугах та/або комунікаціях; пріоритетного надання спонсорської (фінансової або медійної) підтримки з рекламною метою саме українським культурним діячам та/або проєктам; перевірки інформації щодо культури та історії України за умови використання їх у продуктах, послугах і комунікаціях.
За результатами дослідження як рекомендації запропоновано послідовність кроків імплементації ККВ в українському бізнесі для успішного брендингу, а саме впровадження ККВ на рівні стратегії компанії; корпоративної культури компанії; продукту/послуги; у зовнішніх комунікаціях компанії. Запропоновані рекомендації мають вирішити такі завдання: культурне та соціальне (розвиток і популяризація української культури в Україні та світі); бізнесове та комунікаційне (зменшення репутаційних ризиків бізнесу та посилення репутації компанії або її бренда серед українських споживачів, що за інших обставин матиме довгостроковий позитивний економічний ефект на бізнес).
JEL classіfіcatіon: М14, L21
Посилання
- Altman, D. (2021). Brand and branding: what it is and what it consists of. Conversation with Mykhailo Shishkin. Bazilik Media. https://bazilik.media/brend-i-brendynh-shcho-tse-ta-izchoho-skladaietsia/ [in Ukrainian].
- Bzdak, M. (2022). Corporate cultural responsibility: how business can support art, design, and culture. London: Taylor & Francis.
- CSR Ukraine. (2022). https://csr-ukraine.org/#philosoph
- Czyżewska, C. (2018). Should corporate cultural responsibility replace cultural sponsorship? https://www.linkedin.com/pulse/should-corporate-cultural-responsibility-replace-cyrielle-czy%C5%BCewska/
- Law of Ukraine On Advertising no. 270/96-ВР (1996, July 3), current edition dated 05.27.2022. zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text[in Ukrainian].
- LitAkcent. (2020, May 27). Our format 3.0 is a scandal with the dismissal of top managers. http://litakcent.com/2020/05/27/nash-format-3-0-skandal-zi-zvilnennyam-top-menedzheriv/[in Ukrainian].
- Marusyk, T. (2012). The language of outdoor advertising. Radio Svoboda. https://www.radiosvoboda.org/a/24562826.html [in Ukrainian].
- Polishchuk, M. (2021, July 4). A shop of a well-known brand was vandalized due to cooperation with Dorn. Glavcom. https://glavcom.ua/news/magazin-vidomogo-brendu-vandalizuvalicherez-spivpracyu-z-dornom-766817.html [in Ukrainian].
- Severina, L. (2020). Corporate social responsibility: to both people and business. rau.ua. https://rau.ua/novyni/korporatyvnasotsialna-vidpovidalnist-i-lyudyam-i-biznesu/ [in Ukrainian].
- Sosnovska, Y. (2018). “Vsi.Svoi”: How to create the largest marketplace of Ukrainian brands. DTF Magazine. https://donttakefake.com/vsi-svoi-yak-stvoriti-najbilshij-marketplejsukrayin-skih-brendiv/ [in Ukrainian].
- Vynnytskyi, M. (2021). Ukrainian Maidan, Russian war. Chronicle and analysis of the Revolution of Dignity. Translation from English by Roman Klochko. Lviv: Old Lion Publishing House [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Oleksandra Humenna, Nazar Bedii
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).