Менеджмент віртуальних команд: поведінкові аспекти
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.2023.8.1.40-46Ключові слова:
дистанційна робота, віртуальна команда, комунікація, формування команди, мотивація, поведінкова наукаАнотація
З початку оголошення пандемії COVID-19 переважна кількість компаній перевела працівників на дистанційний формат роботи. У зв’язку з цим виникло багато проблем як технічного, так і психологічного характеру. Технічні проблеми, пов’язані із забезпеченням онлайн-роботи, супроводжуються сумнівними показниками продуктивності працівників та незадовільним рівнем психологічного клімату у віртуальних командах.
Для усунення зазначених недоліків роботи у віртуальних командах було поставлено за мету систематизувати відгуки працівників саме про конкретні позитивні та негативні аспекти дистанційної роботи, а також запропонувати дієві методи поліпшення ефективності такої роботи, використовуючи вже апробовані на практиці принципи поведінкової економіки.
У статті автори описали важливість комплексного підходу до оцінювання роботи у віртуальних командах, що спирається не тільки на аналіз ефективності такої роботи, а й на морально-психологічний стан колективу. Показано також, що поведінкові принципи (включно з різноманітними мотиваційними інструментами) слід враховувати у стратегії менеджменту віртуальних команд.
Методами дослідження є описовий (для визначення поточної ситуації з дистанційною роботою), аналітичний (для опрацювання статистичних даних), методи синтезу та порівняння (для опрацювання запропонованого авторами опитування). У результаті проведеного аналізу у статті запропоновано комплексний підхід до менеджменту віртуальних команд на основі систематизації проблем та конкретних шляхів їх вирішення.
У результаті цього дослідження запропоновано використати підходи поведінкової науки для поліпшення дистанційної роботи, як-от: несхильність до втрат, ефект наділення, ефект фреймінгу, праймінг та соціальне порівняння, що вже до певної міри доводить свою ефективність. Подальше впровадження таких елементів поведінкової науки є одним із завдань майбутніх досліджень такого втручання. Цю статтю можна використати для подальшого та глибшого практичного дослідження позитивних і негативних аспектів у роботі віртуальних команд в умовах довгострокової роботи в гібридному форматі.
JEL classіfіcatіon: D03, D21, M31, M37
Посилання
- BBC. (2022, June 2). Elon Musk declares end to remote working at Tesla. https://www.bbc.com/news/business-61666339
- Business Insider. (2023, May 17). Elon Musk says remote work is ‘morally wrong’ and people need to ‘get off the goddamn moral high horse with the work from home bullshit’. https://www.businessinsider.com/elon-musk-remote-work-morally-wrong-getoff-high-horse-2023-5
- De Rus, J. (2022). Behavioral Incentives and Their Influence on Employee Performance. In A. Samson (Ed.), The Behavioral Economics Guide 2022 (pp. 109–116). https://www.behavioraleconomics.com/be-guide/
- Deloitte. (2021). From cost center to experience hub. https://www.deloittedigital.com/content/dam/deloittedigital/us/documents/offerings/offerings-20210628-future-of-service-download.pdf
- Harvard Business School Online. (2021, March 25). HBS online survey shows most professionals have excelled while working from home. https://online.hbs.edu/blog/post/future-of-work-from-home
- Owl Labs. (2021, March 19). 45 WFA + Remote Work Statistics for 2021: Understanding Remote Work Data. https://resources.owllabs.com/blog/remote-work-statistics
- Prudential Financial. (2021). Pulse of the American Worker Survey: Is This Working? https://news.prudential.com/presskits/pulseamerican-worker-survey-is-this-working.htm
- SHRM. (2021, March 3). SHRM: Half of Workers Wish to Remain Remote Permanently. https://www.shrm.org/hr-today/news/hr-news/pages/shrm-half-workers-wish-remain-remote-permanently.aspx
- Team Building Hub. (2021). Managing Virtual Teams & Virtual Team Development. https://teambuildinghub.com/team-building/virtual/managing-team-development/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Oleksandra Humenna, Maksym Synytsya
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).