Застосування методу аналізу соціальних мереж для дослідження інноваційного лідерства в ІТ-організаціях
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.2024.9.1.105-110Ключові слова:
лідерство, інновації, інноваційне лідерство, поширення інновацій, ІТ-організація, організація, організаційна культура, адміністрування, бізнес-адміністрування, менеджмент, персонал, управління персоналом, аналіз соціальних мереж, організаційний аналіз соціальних мережАнотація
Технологія аналізу соціальних мереж (Social Network Analysis) – інноваційний підхід до управління ІТ-організаціями, який відкриває можливості для детального дослідження структури та динаміки соціальних взаємодій в організаціях або групах. Завдяки цим можливостям мережевий аналіз може стати інструментом для оптимізації управління та підвищення інноваційної діяльності в ІТ-організації.
У статті розглянуто сучасні підходи та перспективи використання мережевих технологій у контексті управління ІТ-організацією на засадах інноваційного лідерства. Метою статті є вивчення сучасних підходів і перспектив розвитку соціальних мережевих технологій як прикладних інструментів у галузі управління ІТ-організацією. Стаття є теоретичною дослідницькою роботою, що визначає перспективи для подальших досліджень. Очікується, що результати дослідження допоможуть розкрити важливість використання аналізу соціальних мереж у контексті інноваційного лідерства та обґрунтують ефективне застосування цієї технології для підвищення інноваційної активності в ІТ-організації. Окрім цього, виявлення основних компонентів організаційної мережі, що впливають на ефективність інноваційного лідерства, дасть змогу лідерам ІТ-організації ефективно впроваджувати стратегії інноваційного лідерства та підвищувати конкурентоспроможність організації. Дослідження цієї теми також має практичне значення, його результати можуть бути використані для розроблення стратегій управління персоналом організації, а також для поліпшення механізмів впровадження інновацій в організаційному середовищі. Враховуючи це, авторка статті аналізує інноваційне лідерство через призму теорії соціальних мереж, базуючись на припущенні, що структура організаційної мережі може впливати на його ефективність.
Посилання
- Abun, D., Barroga, J., & Julian, F. P. (2023). Examining the Influence of Innovative Leadership on the Innovative Work Environment. Divine Word International Journal of Management and Humanities, 2(4), 526–537. https://hal.science/hal-04325406/document
- Barsh, J., Capozzi, M. M., & Davidson, J. (2008). Leadership and Innovation. The McKinsey Quarterly, 1, 1–47.
- Burke, R. J. (2015). Social networks within organizations. In Strategies of positive organizational politics (pp. 197–208). https://us.sagepub.com/sites/default/files/upm-assets/27208_book_item_27208.pdf
- Carrington, P. J., Scott, J., & Wasserman, S. (2005). Models and methods in social network analysis. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511811395
- Cross, R., Borgatti, S. P., & Parker, A. (2002). Making Invisible Work Visible: Using Social Network Analysis to Support Strategic Collaboration. California Management Review, 44(2), 25–46. https://doi.org/10.2307/41166121
- Forbes Ukraine. (2023). Success factor. Eight leaders of the Ukrainian IT business on the results of 2022 and where the market is heading. https://forbes.ua/innovations/faktor-uspikhu-visim-liderivukrainskogo-it-biznesu-pro-rezultati-2022-go-i-te-kudirukhatimetsya-rinok-28022023-11995 [in Ukrainian].
- Hassan, A., Gallear, D., & Sivarajah, U. (2008). Critical factors affecting leadership: a higher education context. Transforming Government: People, Process and Policy, 12(1), 110–130.
- Ignatieva, I., & Oleksienko, O. (2023). Leadership in the system of strategic enterprise management. In Management and marketing as factors of business development in the conditions of economic recovery: Materials of the international scientific and practical conference, Vol. 1 (pp. 128–132). https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/accfaea3-67c5-416b-9e20-9300f6a44531/content [in Ukrainian].
- Illiashenko, S. (2010). Innovation management. University book [in Ukrainian].
- Svydruk, I. I., Myronov, Y. B., & Kundytskyi, O. O. (2013). Theory of organizations. Novy Svit-2000. https://kerivnyk.info/teoriyaorganizacii [in Ukrainian].
- Zhou, Y. (2023). Social network analysis. Studying social interactions and relations in the workplace. In Methodological Approaches for Workplace Research and Management (pp. 144–157). Routledge.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Anna Shalomova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).