Трансформація системи управління підприємством на засадах цифрової економіки
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.2025.10.1.100-106Ключові слова:
інформаційна економіка, цифровий менеджмент, система управління, повоєнне відновлення, модель управління, моделювання цифрового забезпеченняАнотація
Метою статті є розкриття проблем використання цифрового менеджменту в системі управління сучасними суб’єктами господарювання.
Актуальність цифрового менеджменту в сучасному управлінні зумовлена швидким розвитком інформаційних технологій та зростанням вимог до ефективності бізнес-процесів. У статті проаналізовано основні напрями цифрового менеджменту, що передбачає використання сучасних інструментів (хмарні технології, штучний інтелект, великі дані, автоматизація, CRM-системи, програмне забезпечення для управління проєктами тощо) для оптимізації управлінських процесів, пришвидшення ухвалення рішень та підвищення конкурентоспроможності.
У дослідженні використано методичні засади розрахунку Індексу мережевої готовності (Networked Readiness Index (NRI)) та проаналізовано перспективи розвитку цифрового менеджменту в Україні. Розрахунок NRI для України базується на комплексному аналізі міжнародних статистичних даних і експертних оцінок, що дає змогу всебічно оцінити цифрову готовність країни. Методика враховує як технічні можливості, так і людський капітал, політику та реальний вплив інформаційно-комунікаційних технологій на економіку і суспільство, що дає змогу відстежувати динаміку розвитку та визначати пріоритети цифрової трансформації.
За результатами дослідження зроблено висновок, що цифровий менеджмент дає низку переваг в управлінні суб’єктами господарювання, а саме: оптимізацію бізнес-процесів завдяки автоматизації рутинних операцій; пришвидшення ухвалення управлінських рішень через доступ до даних та аналітики в режимі реального часу, що дає можливість менеджерам оперативно реагувати на зміни ринку; полегшення співпраці між співробітниками завдяки цифровим платформам; підвищення гнучкості та адаптивності у BANI-світі.
Посилання
- Bloomberg, J. (2018). Digitization, digitalization, and digital transformation: Confuse them at your peril. Forbes. https://www.forbes.com/sites/jasonbloomberg/2018/04/29/digitizationdigitalizationand-digital-transformation-confuse-them-at-yourperil/#1e1fe3d02f2c
- Chmil, H. (2021). Digitalization of consumer market entities: Opportunities and threats. Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations, Economics, Regional Studies, Tourism, 13, 124–134. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-13-13 [in Ukrainian].
- Nambisan, S., & Luo, Y. (2022). The digital multinational: Navigating the new normal in global business. MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/13579.001.0001
- Network Readiness Index. (2024). Benchmarking the Future of the Network Economy. https://networkreadinessindex.org
- Sokolov, M., & Kaplun, V. (2024). Digital management technologies in enterprise management. Actual Problems of Economics, 1(217), 78–87. https://doi.org/10.32752/1993-6788-2024-1-271-78-87 [in Ukrainian].
- Strutynska, I. (2019). Metrics of digital business transformation: world and national realities. Galician Economic Journal, 61(6), 30–45. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.06.030 [in Ukrainian].
- Thornhill, D. (2016, January 17). ‘The Fourth Industrial Revolution’, by Klaus Schwab. Financial Times. https://www.ft.com/content/9930245c-b924-11e5-bf7e-8a339b6f2164
- Tupkalo, V. (2021). Digital economy: changing the paradigm of enterprises management. Economic Bulletin of NTUU “Kyiv Polytechnic Institute”, 19, 177–181. https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.235646 [in Ukrainian].
- Zhosan, H., & Kyrychenko, N. (2022). Management of digitalization of business processes of enterprise activities. Economic Synergy, 4, 82–91. https://doi.org/10.53920/ES-2022-4-6 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Iryna Ignatieva, Nataliia Klymenko, Alina Serbenivska

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).

