Аналіз фінансової ефективності рекламних заходів у фармацевтичній сфері
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119787Ключові слова:
фармацевтична продукція, рекламні заходи, моделі панельних даних, кластерний аналізАнотація
У статті визначено основні тенденції розвитку фармацевтичного ринку України, а також виокремлено найпоширеніші заходи стимулювання попиту на фармацевтичну продукцію, до яких насамперед належить реклама. У процесі дослідження було проаналізовано вплив цих факторів на виручку підприємства від реалізації на основі моделі панельних даних та виокремлено групу препаратів із незначним рівнем доходів без застосування рекламних заходів. Відповідну групу було додатково проаналізовано за допомогою кластерного аналізу, що дало змогу визначити найефективніші заходи стимулювання попиту. Отримані результати демонструють, що для проведення ефективної рекламної кампанії необхідно ґрунтовно аналізувати статистичні дані щодо реалізації окремих груп препаратів, для чого можуть бути використані представлені в роботі методи.
Матеріал надійшов 30.04.2017
Посилання
- Gagnon, M. A., & Lexchin, J. (2008). The cost of pushing pills: a new estimate of pharmaceutical promotion expenditures in the United States. PLoS Med, 5 (1), e1. https://doi.org/10.1371/journal.pmed.0050001
- Hartigan, J. A., & Hartigan, J. A. (1975). Clustering algorithms (Vol. 209). New York: Wiley.
- Lavidge, R. J., & Steiner, G. A. (2000). A model for predictive measurements of advertising effectiveness. Advertising & Society Review, 1 (1). https://doi.org/10.1353/asr.2000.0008
- Lukianenko, I. H., & Horodnichenko, Yu. O. (2002). Suchasni ekonometrychni metody u finansakh [Modern econometrical methods in finance]. Kyiv: Litera Ltd.
- Pergelova, A., Prior, D., & Rialp, J. (2010). Assessing advertising efficiency. Journal of Advertising, 39 (3), 39-54. https://doi.org/10.2753/joa0091-3367390303
- Schwartz, V. E. et al. (2009). Marketing pharmaceutical products in the twenty-first century: an analysis of the continued viability of traditional principles of law in the age of direct-to-consumer advertising. Harv. JL & Pub. Pol’y, 32, 333 p.
- Shabelnyk, T. V. (2014). Mechanisms of Business Processes of Marketingoriented Management in the Pharmaceutical Market. Businessinform, 4, 449-452.
- Shabelnyk, T. V. (2015). Osnovni pryntsypy modeliuvannia biznes-protsesiv marketynho-oriientovanoho upravlinnia farmatsevtychnym pidpryiemstvom [Main principles of the business processes modeling of marketingoriented management of the pharmaceutical company]. Financial Space, 1 (17), 298-301.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Pervin Dadashova, Vyacheslav Khobta
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).