Управління процесом спільного створення цінності: аспекти взаємодії зі студентами в університетах України
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124779Ключові слова:
спільне створення цінності, сервісно-домінантна логіка, менеджмент вищої освіти, стандартизована цінність, індивідуальна цінність, спільне управління, комерціалізація освітиАнотація
Спільне створення цінності – сучасний підхід до маркетингу та управління організацією, який передбачає залучення споживачів до процесу продукування цінності. Метою статті є визначення основних напрямів такої взаємодії у закладах вищої освіти в Україні. Спільне створення цінності розглядається як холістичний процес співпраці між менеджментом університету, викладачами та студентами, спрямований на створення цінності для усіх стейкхолдерів. У роботі визначено переваги та недоліки різних форм взаємодії з метою спільного створення цінності,
а саме: масової кастомізації, спільного виробництва, спільного маркетингу, створення споживчого контенту, студентського самоврядування та спільного управління. Комплексна проблема управління процесом спільного створення цінності стикається з додатковими викликами у галузі вищої освіти. Низький рівень кваліфікації студентів, що беруть участь у спільному управлінні, ініційоване згори впровадження концепції, систематична криза університетської освіти та конфлікт інтересів підвищують невизначеність питань ефективності використання такого підходу до управління в українських реаліях. Автор формулює перспективи подальшого впровадження концепції спільного створення цінності з метою підвищення конкурентоспроможності університету та формування стійкої конкурентної переваги.
Матеріал надійшов 31.03.2016
Посилання
- Murray, P. (2002, March/April). Knowledge management as a sustained competitive advantage. Ivey Business Journal. Retrived from http://iveybusinessjournal.com/ibj_issue/marchapril-2002.
- Saunders, D. (2007). The Impact of Neoliberalism on College Students. Journal of College and Character, 8 (5). Retrived from http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.2202/1940-1639.1620.
- Grygoriev, G. (2013). Political economy of academic capitalism: Division of labour phenomenon in a new economy. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky [Scientific Papers NaUKMA. Economics], 146, 27-33.
- Ravald, A., & Grönroos Ch. (1996). The Value Concept and relationship Management. European Journal of Marketing, 30, 19–30. Retrived from https://www.deepdyve.com/lp/emerald-publishing/the-value-concept-and-relationship-marketing-R34fNWZJN7.
- Prahalad, C. K., & Ramaswamy, V. (2006). Budushcheje konkurentsii: Sozdanije unikalnoj tsennosti vmeste s potrebitelem [The future of competition: Co-creating unique value with customers]. Moscow: ZAO “Olimp-Biznes”. (Original book published 2004).
- Roser, T., Samson, A., Humphreys, P., & Cruz-Valdivieso, E. (2009). New pathways to value: Co-creating products by collaborating with customers. London: LSE Enterprise. Retrived from http://personal.lse.ac.uk/samsona/cocreation_report.pdf.
- Joughin, L. (1968). The role of the student in college and university government. The Symposium on Academic Freedom and Responsibility, LA, 3–15. Retrived from http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED034479.pdf.
- Heskala, M., Paloheimo, K.-S., & Tiihonen, J. (2005). Mass customization of services: Benefits and challenges of configurable services, Frontiers of e-business research (e-Business Research Forum conference), 206–221. Retrived from https://www.cs.helsinki.fi/u/jutiihon/publications/Heiskala2005Mass-CustomisationServicesFeBR.pdf.
- Zakon Ukrayiny “Pro vyshchu osvitu” N1556-VII. [Ukrainian law on higher education No. 1556-VII]. (2014). Verkhovna Rada official web portal. Retrived from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
- Boyle, D., & Harris, M. (2009). The Challenge of co-production: how equal partnership between professionals and the public are crucial to improving public services. London: NESTA. Retrived from https://www.nesta.org.uk/sites/default/files/the_challenge_of_co-production.pdf.
- IAB. (2008). IAB platform status report: User generated content, social media, and advertising. Retrived from http://www.iab.net/media/file/2008_ugc_platform.pdf.
- Tompson, Jr. A. A., & Strickland, A. J. III (2009). Strategicheskij menedgment: kontseptsii i situatsii dlia analiza [Strategic management: Concepts and cases, 12th ed.]. (N. M. Makarova, trans. ed.). Moscow – St. Peteresburg – Kyiv: Izdatelskij dom “Viljams”. (Original book published 2001).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olga Voropai
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).