DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124779

Управління процесом спільного створення цінності: аспекти взаємодії зі студентами в університетах України

Olga Voropai

Анотація


Спільне створення цінності – сучасний підхід до маркетингу та управління організацією, який передбачає залучення споживачів до процесу продукування цінності. Метою статті є визначення основних напрямів такої взаємодії у закладах вищої освіти в Україні. Спільне створення цінності розглядається як холістичний процес співпраці між менеджментом університету, викладачами та студентами, спрямований на створення цінності для усіх стейкхолдерів. У роботі визначено переваги та недоліки різних форм взаємодії з метою спільного створення цінності,
а саме: масової кастомізації, спільного виробництва, спільного маркетингу, створення споживчого контенту, студентського самоврядування та спільного управління. Комплексна проблема управління процесом спільного створення цінності стикається з додатковими викликами у галузі вищої освіти. Низький рівень кваліфікації студентів, що беруть участь у спільному управлінні, ініційоване згори впровадження концепції, систематична криза університетської освіти та конфлікт інтересів підвищують невизначеність питань ефективності використання такого підходу до управління в українських реаліях. Автор формулює перспективи подальшого впровадження концепції спільного створення цінності з метою підвищення конкурентоспроможності університету та формування стійкої конкурентної переваги.

Ключові слова


спільне створення цінності; сервісно-домінантна логіка, менеджмент вищої освіти; стандартизована цінність; індивідуальна цінність; спільне управління; комерціалізація освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Murray, P. (2002, March/April). Knowledge management as a sustained competitive advantage. Ivey Business Journal. Retrived from http://iveybusinessjournal.com/ibj_issue/marchapril-2002.

Saunders, D. (2007). The Impact of Neoliberalism on College Students. Journal of College and Character, 8 (5). Retrived from http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.2202/1940-1639.1620.

Grygoriev, G. (2013). Political economy of academic capitalism: Division of labour phenomenon in a new economy. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky [Scientific Papers NaUKMA. Economics], 146, 27-33.

Ravald, A., & Grönroos Ch. (1996). The Value Concept and relationship Management. European Journal of Marketing, 30, 19–30. Retrived from https://www.deepdyve.com/lp/emerald-publishing/the-value-concept-and-relationship-marketing-R34fNWZJN7.

Prahalad, C. K., & Ramaswamy, V. (2006). Budushcheje konkurentsii: Sozdanije unikalnoj tsennosti vmeste s potrebitelem [The future of competition: Co-creating unique value with customers]. Moscow: ZAO “Olimp-Biznes”. (Original book published 2004).

Roser, T., Samson, A., Humphreys, P., & Cruz-Valdivieso, E. (2009). New pathways to value: Co-creating products by collaborating with customers. London: LSE Enterprise. Retrived from http://personal.lse.ac.uk/samsona/cocreation_report.pdf.

Joughin, L. (1968). The role of the student in college and university government. The Symposium on Academic Freedom and Responsibility, LA, 3–15. Retrived from http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED034479.pdf.

Heskala, M., Paloheimo, K.-S., & Tiihonen, J. (2005). Mass customization of services: Benefits and challenges of configurable services, Frontiers of e-business research (e-Business Research Forum conference), 206–221. Retrived from https://www.cs.helsinki.fi/u/jutiihon/publications/Heiskala2005Mass-CustomisationServicesFeBR.pdf.

Zakon Ukrayiny “Pro vyshchu osvitu” N1556-VII. [Ukrainian law on higher education No. 1556-VII]. (2014). Verkhovna Rada official web portal. Retrived from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Boyle, D., & Harris, M. (2009). The Challenge of co-production: how equal partnership between professionals and the public are crucial to improving public services. London: NESTA. Retrived from https://www.nesta.org.uk/sites/default/files/the_challenge_of_co-production.pdf.

IAB. (2008). IAB platform status report: User generated content, social media, and advertising. Retrived from http://www.iab.net/media/file/2008_ugc_platform.pdf.

Tompson, Jr. A. A., & Strickland, A. J. III (2009). Strategicheskij menedgment: kontseptsii i situatsii dlia analiza [Strategic management: Concepts and cases, 12th ed.]. (N. M. Makarova, trans. ed.). Moscow – St. Peteresburg – Kyiv: Izdatelskij dom “Viljams”. (Original book published 2001).






Copyright (c) 2019 Olga Voropai

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.


P-ISSN: 2519-4739 | E-ISSN: 2519-4747


2018-2019, National University of Kyiv-Mohyla Academy
2 Skovorody Str., Kyiv 04070, Ukraine