Вплив реклами та інших форм комунікації на поведінку споживачів

Автор(и)

  • Kateryna Pichyk Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна
  • Alina Budniak Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.82-87

Ключові слова:

реклама, маркетинг, маркетингові комунікації, поведінка споживача, ефективність

Анотація

У статті розглянуто сутність комунікації як сучасного інструменту впливу на поведінку споживача. Актуальність дослідження пов’язана з тим, що традиційні маркетингові інструменти вже не забезпечують компаніям очікуваного ефекту, споживачеві потрібно від продавця щось більше. Для сучасних організацій дедалі важливішим стає визначення найефективніших форм комунікації, реакції цільової аудиторії на кожну з них. У статті наголошено важливість вивчення структури споживання, забезпеченості товарами, тенденцій купівельного попиту, аналізу процесів та умов задоволення основних прав споживачів (типологія споживачів, моделювання їхньої поведінки на ринку, прогноз очікуваного попиту). Автори розглядають модель «стимул-реагування», або «чорна скринька», що зосереджена на споживачеві, передовсім, як на особистості, яка вміє вирішувати проблеми та реагує на низку зовнішніх і внутрішніх факторів під час ухвалення рішення про купівлю. Саме на цьому етапі можна вплинути на думку споживача за допомогою різних методів комунікації. Наведено фактичні дані маркетингового дослідження щодо ставлення споживачів мережі супермаркетів «Сільпо» до різних каналів комунікації. За підсумками проведеного опитування виявлено спонукальну до відвідування магазину дію кожної з форм комунікації. На підставі результатів дослідження сформовано рекомендації щодо вдосконалення комунікаційної політики ритейлу в сучасних економічних умовах. Запропоновані зміни сприятимуть більш ефективному використанню рекламного бюджету мережі супермаркетів «Сільпо», якщо розподіляти його між тими каналами, що мають дієвий вплив на споживача.

Матеріал надійшов 20.05.2019

Біографії авторів

Kateryna Pichyk, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

pichykkv@ukma.edu.ua

Alina Budniak, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

студентка магістерської програми спеціальності «Маркетинг» факультету економічних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Посилання

  1. Karpova, S. V. (2014). Advertising: tutorial and workshop for applied bachelor's degree. Moscow: Yurait.
  2. Shorobura, I. M., Dolynsʹkyy, E. V., & Dolynsʹka, O. O. (2015). Management of Higher Education. Khmelʹnytsʹkyy: PP Zakolodnyy M. I.
  3. Shmyha, U. I. (2006). Effectiveness of TV advertising in Ukraine (communicative aspect) (Candidate dissertation). Kyiv. Taras Shevchenko National University of Kyiv.
  4. Larina, Ya. S., & Ryabchyk, A. V. (2014). Consumer behavior. Kyiv: Akademiya.
  5. Reading: The “Black Box” of Consumer Behavior. (2017). Retrieved from https://courses.lumenlearning.com/clinton-marketing.
  6. Deyyan, A. (2002). Advertising. Moscow: Sirin.
  7. out of 3 Young Millennials Now Use an Ad Blocker. (2016). Retrieved from http://www.scribblrs.com/millennials-ad-blocker/.
  8. % of users feel guilty for blocking online advertising. (2016). Retrieved from https://habr.com/post/355148/.
  9. Apple Pay gives tap-and-go a much-needed shove. (2014). Retrieved from https://www.smh.com.au/technology/apple-pay-gives-tapandgo-a-muchneeded-shove-20140910-10ests.html.

##submission.downloads##

Як цитувати

Pichyk, K., & Budniak, A. (2019). Вплив реклами та інших форм комунікації на поведінку споживачів. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 4(1), 82–87. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.82-87