Cоціальна відповідальність держави та бізнесу як умова розвитку соціальної економіки
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.10-15Ключові слова:
соціальна економіка, держава, бізнес, соціальна відповідальність держави, соціальна держава, соціальна відповідальність бізнесу, соціальне партнерствоАнотація
Трансформація сучасної економічної системи висуває вимоги до гармонізації механізмів налагодження взаємодії держави та бізнесу як запоруки досягнення суспільних цілей та умови економічного зростання. Мета цієї статті – проаналізувати необхідність та особливості соціальної відповідальності держави та бізнесу як механізму поєднання їхніх інтересів та умови розвитку соціальної економіки на основі соціального партнерства. Автори доходять висновку, що взаємодія держави та бізнесу на основі соціальної відповідальності має низку вигод, серед яких називають такі: формування ефективних механізмів соціального діалогу; підвищення конкурентоспроможності бізнесу та країни; реалізація стратегій соціально-економічного розвитку шляхом консолідації спільних зусиль; отримання бізнесом гарантій щодо захисту своїх інтересів і від корупції та ін. Одним із напрямів формування системної соціальної відповідальності є соціальне партнерство, яке реалізується через такі взаємодії: держава бере на себе відповідальність за соціальні гарантії стосовно громадян, отримуючи натомість підтвердження легітимності своєї влади; підприємцям держава повинна забезпечити гарантії прав власності, сприятливий діловий клімат, а з боку бізнесу відчувати підтримку; узгодження інтересів між суспільством і бізнесом відбувається в процесі підтримки принципів соціальної відповідальності підприємцями, які, своєю чергою, відчувають підтримку своїх інтересів з боку суспільства; громадські організації в цій взаємодії виконують роль «сполучного елементу», оскільки, з одного боку, здатні бути захисником інтересів бізнесу, а з іншого – лобіювати інтереси бізнесу перед державою.
JEL classіfіcatіon: A13, D6, M20
Матеріал надійшов 28.04.2020
Посилання
- Pankova, A. D. (2014). Social responsibility interaction: conceptual approaches and guidelines. Bulletin of Economic Science of Ukraine, 2, 115–118. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Venu_2014_2_25
- Concept implementation of state policy in the field of promoting socially responsible business in Ukraine for the period up to 2030. (2020). zakon.rada.gov.ua. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/66-2020-%D1%80
- Drucker, P. (2012). Management Challenges for the 21st Century. Moscow: Mann, Ivanov and Ferber.
- Kolot, A. M., & Poplavska, O. M. (2016). State and business: the latest trends in interaction and sustainable development. Social and Labor Relations: Theory and Practice, 2, 8–15. http://nbuv.gov.ua/UJRN/stvttp_2016_2_3
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Bila, Olena Shevchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).