Створення креативних хабів при університетах: світовий досвід та чинники успіху

Автор(и)

  • Oleksandra Humenna Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна https://orcid.org/0000-0002-3725-5272
  • Nina Chala Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.27-33

Ключові слова:

креативний хаб, університетський креативний хаб, інновації

Анотація

Креативність сприяє розвитку економіки шляхом розвитку людського потенціалу і капіталізації ідей. Найсприятливіша інфраструктура для народження ідей створена в університетах, тому природним є функціонування креативних хабів при університетах. Стаття спрямована на дослідження світового досвіду функціонування креативних хабів при університетах і розглядає останні як точки зростання для української економіки. Теоретичною основою дослідження стали праці Р. Флориди, Дж. Хокінса, А. Скотта, П. Кукі, а також регламентні документи Європейської комісії і Конференції ООН з торгівлі та розвитку, які дали змогу більш чітко сформулювати визначення креативних хабів, а також виокремити показники оцінки їхньої успішності, зокрема університетських креативних хабів. Порівняльний аналіз рейтингів та університетів у ТОП-10 дає змогу зробити висновки щодо внеску креативних хабів у розвиток ідей, створення інновацій та їх капіталізацію. Показано роль креативних хабів при університетах у мультиплікативному впливі на розвиток міст і регіонів. Водночас вказано на складність оцінки очікуваної капіталізації креативних та інноваційних ідей. Опи- сано методи проведення самодіагностики та оцінки успішності функціонування креативних хабів при університетах. Креативні хаби при університетах сприяють створенню стартапів, інноваційних робочих місць, що допомагає інвестору оцінити повернення інвестицій. У результаті дослідження автори роблять висновок, що креативні хаби при університетах можуть слугувати точками зростання економіки через каталіз людей, відносин, талантів, капіталізацію ідей, створення інноваційних продуктів і послуг, а також поширення прав інтелектуальної власності.

Матеріал надійшов 02.05.2019

Біографії авторів

Oleksandra Humenna, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

кандидат економічних наук, доцент, декан факультету економічних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Email: gumenna@ukma.edu.ua

Nina Chala, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

доктор наук з державного управління, професор кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Email: n.chala@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Tashmatova, L. (2015). What do we need to build a hub: costs, payback, business model. Retrieved from https://biz.liga.net/all/nedvizhimost/article/chto-nam-stoit-khab-postroit-zatraty-okupaemost-biznes-model.
  2. Wong, C. Y. L., Millar, C. C. J. M., Choi, C. Ju. (2006). Singapore in transition: from technology to culture hub. Journal of Knowledge Management, 10 (5), 79–91. doi: https://doi.org/10.1108/13673270610691198
  3. The report of the Government of Ukraine for 2018. (13.02.2019). Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ua/news/vstupne-slovo-premyer-ministra-volodimira-grojsmana-na-zasidanni-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-13-lyutogo-2019-roku.
  4. Cultural and Creative Industries Monitoring Report. Federal Ministry for Economic Affairs and Energy (BMWi). (2018). Retrieved from https://www.bmwi.de/Redaktion/EN/Publikationen/Wirtschaft/monitoring-report-cultural-and-creative-industries-2018.pdf?__blob=publicationFile&v=3.
  5. Creative Economy Outlook. Trends in international trade in creative industries. Country Profiles 2002–2015, 2005–2014. Retrieved from https://unctad.org/en/pages/publications/ Creative-Economy-Report-(Series).aspx.
  6. Florida, R., Gates, G., Knudsen, B., & Stolarick, K. (2006). The University and the Creative Economy. Retrieved from http://creativeclassgroup.com/rfcgdb/articles/ University%20For%20City%20and%20Community%204.pdf.
  7. Creative hubs: mission and needs. (2018). Retrieved from https://www.culturepartnership.eu/article/kreativnie-habi-missiya-i-potrebnosti.
  8. Glossary of creative industries. Retrieved from http://uccs.org.ua/hlosarij-kreatyvnykh-industrij/.
  9. Zhylinska, O., Humenna, O., & Chala, N. (2017). Ukraine 2030: The Doctrine of Sustainable Development. Lviv: Calvary.
  10. Rieznikov, S., Zgurovsky, M. (2011). Research universities as centers of the country innovative development. Retrieved from https://kpi.ua/print/4093.
  11. Ivanova, V. (2018). As the most innovative higher education institutions in the world, they develop students' creativity. Retrieved from https://nachasi.com/2018/09/12/innovatsijni-universytety-svitu/.
  12. Dovey, J., & Pratt, A. (2016). Creative Hubs: Understanding the New Economy. City University of London (in association with University of West of England, REACT, Creative works London, and The Watershed). Retrieved from http://project.creativehubs.net/wp-ontent/uploads/2016/12/HubsReport.pdf?fbclid= IwAR1b3dGON5rsHSrxEudrBCigREaezyPN9_wC6O9EN7LdmYKG6mMvuAEpABU.
  13. How to determine the creative potential of your project? (2016). Retrieved from https://biggggidea.com/practices/1538/.

##submission.downloads##

Як цитувати

Humenna, O., & Chala, N. (2019). Створення креативних хабів при університетах: світовий досвід та чинники успіху. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 4(1), 27–33. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.27-33