Створення креативних хабів при університетах: світовий досвід та чинники успіху
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.27-33Ключові слова:
креативний хаб, університетський креативний хаб, інноваціїАнотація
Креативність сприяє розвитку економіки шляхом розвитку людського потенціалу і капіталізації ідей. Найсприятливіша інфраструктура для народження ідей створена в університетах, тому природним є функціонування креативних хабів при університетах. Стаття спрямована на дослідження світового досвіду функціонування креативних хабів при університетах і розглядає останні як точки зростання для української економіки. Теоретичною основою дослідження стали праці Р. Флориди, Дж. Хокінса, А. Скотта, П. Кукі, а також регламентні документи Європейської комісії і Конференції ООН з торгівлі та розвитку, які дали змогу більш чітко сформулювати визначення креативних хабів, а також виокремити показники оцінки їхньої успішності, зокрема університетських креативних хабів. Порівняльний аналіз рейтингів та університетів у ТОП-10 дає змогу зробити висновки щодо внеску креативних хабів у розвиток ідей, створення інновацій та їх капіталізацію. Показано роль креативних хабів при університетах у мультиплікативному впливі на розвиток міст і регіонів. Водночас вказано на складність оцінки очікуваної капіталізації креативних та інноваційних ідей. Опи- сано методи проведення самодіагностики та оцінки успішності функціонування креативних хабів при університетах. Креативні хаби при університетах сприяють створенню стартапів, інноваційних робочих місць, що допомагає інвестору оцінити повернення інвестицій. У результаті дослідження автори роблять висновок, що креативні хаби при університетах можуть слугувати точками зростання економіки через каталіз людей, відносин, талантів, капіталізацію ідей, створення інноваційних продуктів і послуг, а також поширення прав інтелектуальної власності.
Матеріал надійшов 02.05.2019
Посилання
- Tashmatova, L. (2015). What do we need to build a hub: costs, payback, business model. Retrieved from https://biz.liga.net/all/nedvizhimost/article/chto-nam-stoit-khab-postroit-zatraty-okupaemost-biznes-model.
- Wong, C. Y. L., Millar, C. C. J. M., Choi, C. Ju. (2006). Singapore in transition: from technology to culture hub. Journal of Knowledge Management, 10 (5), 79–91. doi: https://doi.org/10.1108/13673270610691198
- The report of the Government of Ukraine for 2018. (13.02.2019). Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ua/news/vstupne-slovo-premyer-ministra-volodimira-grojsmana-na-zasidanni-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-13-lyutogo-2019-roku.
- Cultural and Creative Industries Monitoring Report. Federal Ministry for Economic Affairs and Energy (BMWi). (2018). Retrieved from https://www.bmwi.de/Redaktion/EN/Publikationen/Wirtschaft/monitoring-report-cultural-and-creative-industries-2018.pdf?__blob=publicationFile&v=3.
- Creative Economy Outlook. Trends in international trade in creative industries. Country Profiles 2002–2015, 2005–2014. Retrieved from https://unctad.org/en/pages/publications/ Creative-Economy-Report-(Series).aspx.
- Florida, R., Gates, G., Knudsen, B., & Stolarick, K. (2006). The University and the Creative Economy. Retrieved from http://creativeclassgroup.com/rfcgdb/articles/ University%20For%20City%20and%20Community%204.pdf.
- Creative hubs: mission and needs. (2018). Retrieved from https://www.culturepartnership.eu/article/kreativnie-habi-missiya-i-potrebnosti.
- Glossary of creative industries. Retrieved from http://uccs.org.ua/hlosarij-kreatyvnykh-industrij/.
- Zhylinska, O., Humenna, O., & Chala, N. (2017). Ukraine 2030: The Doctrine of Sustainable Development. Lviv: Calvary.
- Rieznikov, S., Zgurovsky, M. (2011). Research universities as centers of the country innovative development. Retrieved from https://kpi.ua/print/4093.
- Ivanova, V. (2018). As the most innovative higher education institutions in the world, they develop students' creativity. Retrieved from https://nachasi.com/2018/09/12/innovatsijni-universytety-svitu/.
- Dovey, J., & Pratt, A. (2016). Creative Hubs: Understanding the New Economy. City University of London (in association with University of West of England, REACT, Creative works London, and The Watershed). Retrieved from http://project.creativehubs.net/wp-ontent/uploads/2016/12/HubsReport.pdf?fbclid= IwAR1b3dGON5rsHSrxEudrBCigREaezyPN9_wC6O9EN7LdmYKG6mMvuAEpABU.
- How to determine the creative potential of your project? (2016). Retrieved from https://biggggidea.com/practices/1538/.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Oleksandra Humenna, Nina Chala
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).