Мотивація в сучасному менеджменті: проблеми і протиріччя
DOI:
https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.41-47Ключові слова:
мотивація персоналу, стимули, цінності, зайнятість, мотиваційна стратегіяАнотація
У сучасних умовах швидкої зміни ринкового середовища саме персонал часто стає вирішальним чинником, який і забезпечує підприємству успішне, довготривале функціонування та гарну репутацію. Сьогодні керівництво багатьох підприємств стикається з проблемами неефективного використання різних видів ресурсів, що є наслідком зниження продуктивності праці персоналу, зменшення рівня його відповідальності та зацікавленості в результатах своєї діяльності. Статтю присвячено дослідженню особливостей змін, які потребують мотиваційних стратегій у бізнесі. Дослідження теорії Н. Хоува і В. Штрауса щодо зміни системи цінностей у різних поколіннях дає змогу висунути тезу про необхідність пошуку нових стимулів для сучасних поколінь. Дослідження базується на ви- вченні соціальних стратегій у країнах ЄС. Проведений аналіз практичного досвіду щодо специфіки підбору персоналу та особливостей працевлаштування молоді фіксує ситуацію, коли працівники не затримуються в компаніях більше 6 місяців, оскільки не спроможні і не готові протистояти реальним бізнес-проблемам, з іншого боку, підприємці-бізнесмени не можуть забезпечити результативність своїх компаній, оскільки в їхніх командах не вистачає вмотивованого персоналу. Більшість представників бізнесу констатує, що формула «вакансія = досвід + компетенції» більше не працює, а учасники бізнес-простору змушені шукати нові підходи до управління персоналом, які б забезпечували результат. Проведене дослідження базувалося на використанні методу порівняння, узагальнення – для уточнення та формалізації сутності поняття мотивації персоналу; методу абстрагування, абстрактно-логічних методів – для встановлення складових (важелів) впливу на мотивацію персоналу, кореляційного аналізу – для визначення щільності та напряму зв’язку між факторами, регресійного аналізу – для дослідження впливу між залежною та незалежною змінними.
Матеріал надійшов 24.04.2019
Посилання
- Search jobs by category [Poisk vakansiy po rubrikam]. Retrieved from https://rabota.ua/
- Anthology of world philosophy: in 4 Volumes. Vol. 1. Moscow: Think. Retrieved from http://cxyshadr.ru/uploads/article_file/186/antologiya_filosofii__drevnost__i_srednevekov_e__ch_2.pdf.
- Kuzansky, N. (1979). Works in two volumes. Vol. 1. Moscow: Think.
- Gubsky, E. (1997). Philosophical encyclopedic dictionary. Moscow: INFRA-M.
- Maslow, A. (1999). A Theory of Human Motivation. In Motivation and personality. St. Petersburg: Eurasia.
- Khmil, F. (2006). Personnel Management: Textbook. Kyiv: Academvydav.
- Kolot, A. (1998). Motivation, stimulation and evaluation of personnel: A manual. Kyiv: KNEU.
- Inshyn, M. (2015). Features of employee motivation in the EU. Journal of the Kyiv University of Law, 2, 140–143.
- Fiorezi, J. (2017). A new humanism of work. In Contemporary pedagogy: responsibility and education of the youth of future society, 109–113.
- Chernyshev, A. (n. d.). Why they are not in a hurry: 5 stories of German students “at the age of” [Pochemu oni ne toropiatsia: 5 istorii nemetckikh studentov “v vozraste”]. Retrieved from https://euro-pulse.ru/eurocampus/pochemu-oni-ne-toropyatsya-5-istoriy-nemetskih-studentov-v-vozraste›.
- III International Forum “FOIL: Psychology of Management for the Future Society” [III Mezhdunarodnyi forum “FOIL: psikhologiia upravleniia dlia obshchestva budushchego”]. Retrieved from https://onto.ru/directions/scientific_effort/.
- Molodozhenia M. S., & Vilkhova L. (2004). Leading foreign experience of innovative forms of stimulation of personnel of enterprises [Providnyi zarubizhnyi dosvid innovatsiinykh form stymuliuvannia pratsi personalu pidpryiemstv]. Retrieved from http://www.rusnauka.com/34_NIEK_2013/Economics/10_150973.doc.htm.
- Newsrelease euroindicators. 30.11.2018. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9422707/3-30112018-BP-EN.pdf/fb7929e7-5e59-4a28-ba16-46a0beb188dc
- Generation theory [Teoriya pokoleniy]. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/Теория поколений.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Iryna Ignatieva, Alina Serbenivska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
с) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).